Z pielgrzymkowego szlaku śladami bł. Edmunda Bojanowskiego
17 czerwca, 2022

W dniach 11-12.06. 2022 roku Rodzina Bł. Edmunda Bojanowskiego z Parafii Św. Szczepana w Krakowie pielgrzymowała śladami Ojca Założyciela. Po wcześniejszym przygotowaniu duchowym i merytorycznym rozpoczęliśmy naszą Pielgrzymkę od Płaczkowa, dworek i park przypomniały nam wczesne dzieciństwo Edmunda. W Podrzeczu udało na się podejść blisko Pałacu Węsierskich, który wymaga kapitalnego remontu.  Siostry Służebniczki Wielkopolskie przyjęły nas gościnnie w progach swego domu.  Jako przewodnik posługiwała na s. Franciszka, podjechaliśmy też w miejsce, gdzie była pierwsza Ochronka w Podrzeczu.  Kolejnym etapem był Grabonóg, sam Dworek bardzo nam bliski, na każdym miejscu czuje się ducha Edmunda.  Członkowie Rodziny byli tam w większości pierwszy raz. Siostra Franciszka przekazała nam wiele ciekawych historii z życia ówczesnych ziemian a szczególnie Bojanowskich.

Kolejnym miejscem, jednakowo ważnym był Klasztor na Świętej Górze- miejsce tak bliskie Bł. Edmundowi. Tutaj nasze siostry czekały na nas ze smacznym obiadem a potem ks.  Dawid Majda COr okazał się świetnym przewodnikiem po Bazylice i podziemiach.  By jeszcze bliżej poczuć Edmunda Bojanowskiego, uczestniczyliśmy w wspólnej Eucharystii.  Nie sposób opuścić takie miejsce jak ławeczka z Edmundem w Piaskach. Ale wcześniej gościnna wspólnota Sióstr Służebniczek przywitała nas smakołykami.  Czas nieubłaganie mijał, więc podążyliśmy do Górki Duchownej.  Spotkało nas bardzo serdeczne przyjęcie ze strony ks. Proboszcza Przemysława Wilka. Tutaj też był nasz nocleg.  Wieczorem spotkaliśmy się na modlitewnym zamyśleniu, słuchając świadectwa Matki Elżbiety Szkudłapskiej i odmówiliśmy Litanię do Matki Bożej Pocieszenia.  Wszyscy byli zachwyceni wieczorną ciszą, śpiewem ptaków i rechotem żab. Jakbyśmy się przenieśli do czasów, kiedy Edmund spacerował nad stawem o wieczornej porze. W niedzielę Trójcy Świętej razem z parafianami uczestniczyliśmy we Mszy Św.

Przed nami kolejne miejsce związane z naszym Założycielem- to Kopaszewo-kiedyś własność Jana Koźmiana. Pięknie utrzymany Pałac i Park, oraz aleja z Platanów.  Następnie nasze kroki skierowaliśmy do Jaszkowa, to tutaj stoi mały biały domek za kościołem. To pierwszy Nowicjat, obecnie w remoncie. Odwiedziliśmy kościół św. Barbary i groby pierwszych służebniczek.

Ostatni etap naszej pielgrzymki to Góra Świętej Anny w drodze powrotnej do domu. Tu też kiedyś poproszono Edmunda Bojanowskiego o siostry. Pięknie i malowniczo położone Sanktuarium ziemi Śląskiej.  Każdy dzień był intensywnie wypełniony, ale przez cały czas towarzyszył nam Błogosławiony Edmund Bojanowski. Wszędzie spotkaliśmy się z ogromną życzliwością i otwartymi drzwiami i sercami.  Ta Pielgrzymka dla wszystkich była głębokim przeżyciem i kolejnym spotkaniem z osobą Bł. Edmunda Bojanowskiego.

s. M. Ligia Wlezień

Galeria zdjęć z wyjazdu dostępna jest TUTAJ – KLIKNIJ!

Szybki kontakt:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przesłanych danych zgodnie z polityką prywatności

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek
Bogarodzicy Dziewicy Niepokalanie Poczętej
ul. Bojanowskiego 8 - 10, 39-200 Dębica
tel. 14 670 40 51 (sekretariat)
email: sekretariatgeneralny@siostry.net

Delegatka ds.ochrony małoletnich
email: ochrona.maloletnich@siostry.net
Inspektor Ochrony Danych
email: iod@siostry.net

Pekao S.A.
33 1240 1923 1111 0000 2029 2265

tel. 14 670 27 14 (furta klasztorna)
email: debica.bojanowskiego@siostry.net

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.