Echo z Pielgrzymki do Grobu Bożego w Miechowie
20 marca, 2023

Pięknym sobotnim przedpołudniem Rodzina bł. Edmunda Bojanowskiego wybrała się na pielgrzymkę do Miechowa.  Jako że szlak przebiegał blisko historycznych i ważnych miejsc dla naszej ojczyzny, postanowiliśmy to wykorzystać. Pierwszy postój miał miejsce w Niezwojowicach, gdzie na terenie Gospodarstwa Ekologicznego „Pszczółki” znajduje się Makieta Bitwy pod Racławicami. Mogliśmy wysłuchać przebiegu wydarzeń wspomnianej bitwy oraz zobaczyć pięknie wykonaną Makietę. Niektórzy podjęli się trudnej sztuki pisania gęsim piórem, co wcale nie jest takie proste. Pani przewodnik oprowadziła nas po Muzeum historycznym. Jak przystało na gościnnych właścicieli  Gospodarstwa Ekologicznego, poczęstowano  nas świeżymi rogalikami prosto z pieca, miodem z propolisem oraz świeżą wodą z brzozy. Miejsce piękne i idealne na wypoczynek, ale my musieliśmy jechać dalej.

Kolejny postój to Racławice, zwiedziliśmy Kościół parafialny, zaskoczeniem i radością dla nas była gotycka figura św. Szczepana – patrona naszej parafii. Następnie udaliśmy się do miejscowości Janowiczki koło Racławic, to już teren znanej Bitwy pod Racławicami na której czele stanął Tadeusz Kościuszko. Teren pagórkowaty, pięknie położony, pełen wąwozów, wzniesień. Spacerem zdobyliśmy Kopiec Kościuszki, nie zabrakło pamiątkowego zdjęcia po pomnikiem Bartosza Głowackiego, bohaterskiego żołnierza bitwy.

Cel naszego wyjazdu został osiągnięty, dotarliśmy do Bazyliki w Miechowie, tutaj czekała na nas Siostra ze Zgromadzenia Sióstr Benedyktynek, była naszym przewodnikiem. Szczególnym momentem była wspólna Eucharystia, którą celebrował w Kaplicy Grobu Bożego, ksiądz Lesław Kaczmarczyk, nasz opiekun z parafii św. Szczepana w Krakowie, za co szczególnie dziękujemy, że dołączył do naszej Pielgrzymki. Po chwili indywidualnej modlitwy nastąpiło dalsze zwiedzanie Bazyliki. Siostra przybliżyła nam również historię Całunu Turyńskiego oraz oblicza Jezusa z Manopello. Głębokim przeżyciem dla wszystkich była droga do Grobu Jezusa i spojrzenie na grób z góry. (Przygotowana multimedialnie) Zachęcamy wszystkich do nawiedzenia Grobu Bożego w Miechowie

Po tak obficie wypełnionym dniu powróciliśmy do Krakowa, by jeszcze głębiej przeżywać Wielki Post i przygotowywać się do Świąt Zmartwychwstania.

s. M. Ligia Wlezień

Więcej zdjęć można zobaczyć TUTAJ.

Szybki kontakt:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przesłanych danych zgodnie z polityką prywatności

Zgromadzenie Sióstr Służebniczek
Bogarodzicy Dziewicy Niepokalanie Poczętej
ul. Bojanowskiego 8 - 10, 39-200 Dębica
tel. 14 670 40 51 (sekretariat)
email: sekretariatgeneralny@siostry.net

Delegatka ds.ochrony małoletnich
email: ochrona.maloletnich@siostry.net
Inspektor Ochrony Danych
email: iod@siostry.net

Pekao S.A.
33 1240 1923 1111 0000 2029 2265

tel. 14 670 27 14 (furta klasztorna)
email: debica.bojanowskiego@siostry.net

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.